wtorek, 16 października 2012

Pesto z pomidorami i bazylią - smaczny pomysł na szybki i tani obiad :)

Witajcie! Dziś będzie kulinarnie :) Pokażę Wam moje ulubione, najszybsze i najtańsze danie obiadowe jakie znam. Jest to PESTO firmy KOTANYI. Moim ulubionym jest pesto z pomidorami i bazylią, ale z tego co wiem, to firma ma jeszcze pesto z grzybami i ziołami. Jedno opakowanie tej mieszanki przypraw kosztuje 1,99zł (cena w Biedronce) i wygląda tak:




Co jest nam potrzebne do zrobienia dania:

- 400 g makaronu (Najlepiej penne, ale mogą być też świderki - ja używam penne - całą paczkę ;))
- 1 opakowanie mieszkanki przypraw PESTO
- oliwa z oliwek (ja używam oleju)

Przygotowanie dania zaczynamy od ugotowania makaronu. Producent zaleca, żeby gotować go w nieosolonej wodzie, ja jednak zawsze ją solę, ponieważ uważam, że ma lepszy smak. Przy odcedzaniu makaronu zostawiamy około 50ml wody, w której się gotował (będzie potrzebna do zrobienia sosu).

W drugim garnuszku robimy sos. Łączymy 50 ml zwykłej wody z 50ml wody, w której gotował się makaron i trzema łyżkami oliwy z oliwek lub oleju. Następne wsypujemy do tego mieszankę przypraw KOTANYI i chwilę gotujemy na małym ogniu (jeśli lubicie czosnek, możecie dodać trochę świeżego wyciśniętego przez praskę, nada daniu głębszy smak).



Mieszamy sos z makaronem.





(I tutaj już moja inwencja twórcza ;)) Parzymy pomidory (ja zwykle biorę 4, ale dziś do dyspozycji miałam tylko jednego ;D)



 Po czym wkrajamy je do makaronu z sosem i mieszamy całość



Producent poleca dodać szynkę parmeńską ale ja nigdy tego nie robię bo bez niej i tak wszystko jest smakowite :)

Jeśli makaron jest jeszcze gorący, można posypać go startym serem. Ja zwykle jednak wkładam danie do lodówki, żeby wszystko się przegryzło i później posypuję serem i zapiekam w piekarniku lub odgrzewam w mikrofalówce.



SMACZNEGO! ;)

1 Napisz coś ;):

Malina Testuje pisze...

Lubię pesto z makaronem:)

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad. Pokaż, że czytasz! :)
Każdy komentarz jest prze mnie czytany i dla mnie bardzo ważny.
Chcesz zadać pytanie? Nie krępuj się! Na pewno odpowiem :)